8 Ağustos 2014 Cuma

Halamın Lazanyası

Merhaba sevgili kolay ama kolay gibi görünmeyen yemek sever iki mutfakçılar. Bu seferki tarifim kolay lazanya. Tarif halamdan yapması benden.

Bizim ailede (eminim birçok ailede de) bazı yemekler kişilerin adları ile bilinir ve söylene söylene artık yemeğin adı öyle gider. Mesela "Esra'nın yanık keki" çok meşhurdur bizde. Zamanında yengemin yaptığı güzel kekin yanması, buna rağmen hala güzel olması, tarifin elden ele dolaşması, kekin de bir şekilde bu isimle anılması sonucu literatürümüze girmiş bir kek ismi. Ben de bu lazanya tarifini "halamın lazanyası" adını verdim. Lütfen olur da yapmaya kalkarsanız adını bu şekilde nesilden nesile aktarın, üç kuruşluk yemek blogumuzla benim de yemek dünyasına bir izim olsun.

Tarife geçmeden malzemelerimizi sayalım;

12 yaprak lazanya (ben Barilla marka kullandım, diğerleri nasıldır hiçbir fikrim yok)
1 paket domates çorbası (hazır çorba sevmiyorum ama bu tarifin beşamel sos veya lazanya sosu olmadan yapılabilmesi için püf nokta bu çorba)
400 gr kıyma
250 gr rendelenmiş kaşar peyniri
1 büyük boy domates
1 kapya biber
1 büyük boy soğan
zeytinyağı+azıcık tereyağı
karabiber
kırmızı toz biber
kimyon (baharatlar isteğe göre çeşitlendirilebilir, bence hiçbir sakıncası yok)
tuz

Önce çorbayı tarife uygun şekilde pişiriyoruz. Hazır çorba tarifi vermeme de gerek yok herhalde o kadarcık öğrenmişsinizdir hohoyt. Bir taşım kaynatıp ocaktan alacağız.

Çorba pişerken bir yandan da bir tencere içerisinde kıyma ve ince ince kıydığımız soğan, domates ve biberi zeytinyağı ve tereyağı ile kavuruyoruz. Baharatlarını de ekledikten sonra azıcık daha kavurup bu işlemi de alnımızın akıyla tamamlıyoruz.

Küçük boy (tam ölçü veremiyorum malesef ama 2 lazanya yaprağı yan yana biri de ucundan hafif kırarak diklemesine sığacak boyda) dikdörtgen bir borcam içerisine en alta ve en üste lazanya olacak şekilde lazanya-kıyma-lazanya sıralaması ile 3 kat kıymayı yayıyoruz. Her kıyma katına kaşar peyniri koyuyoruz.Toplamda 3 kat kıyma 4 kat da lazanya sermiş olmanız gerekiyor.

Serme işlemi de bittikten sonra pişirdiğimiz çorbayı kepçe yardımıyla borcamı tamamen dolduracak kadar lazanyamızın üzerine döküyoruz. Kepçe ile dökmek önemli, tencereden laapppss diye boşaltırsanız lazanyalar yerinden oynayabilir. Son olarak da en üste kalan kaşar peynirimizi yayıyor ve fırınına veriyoruz. Benim fırın bu aralar sapıttığı ve pişirmediği için ben 240 C ye ayarladım ama normal bir fırına 200-220 C'de de pişer diye tahmin ediyorum.
hello italia

çok da iyi oldu çok da güzel oldu

Kolaymış dimi? Sizi gidi keratalar kaptınız yine bomba tarifi ;)

Hadi bakalım afiyet olsun.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Harika çok kolay görünüyor. Bir şey sorucam 1 kapya biber nedir bi onu anlayamadım.Ellerine sağlık...
Meltem Çavuşoğlu

yeş dedi ki...

Kapya biber bildiğin salçalık kırmızı biber, ben de ismini yeni öğrendim :)

İngilizce Gramer Kılavuzu dedi ki...

sanırım akşam yapciim bunu :D

imza: anası yazlığa kaçmış, babası her akşam değişik bir yemek bekleyen insan.

yeş dedi ki...

Ayy çok heycanlandım inşallah beğenirsin :) çorbayı ben fazla sulu yapmıştım azıcık kıvamlı olursa daha iyi olabilir gibi geliyor ;)

Demet B. dedi ki...

bizzat kefilim tarife! nefisti!