2 Ağustos 2014 Cumartesi

Domates Hiç Uyur Mu? : Köz Domates Çorbası



Günlerden birinde, akşamüstü hava çok sıcak olunca domatesler gözkapaklarını açamaz hale gelmişler. Bunu gören Gordon Ramsay adındaki mutfak cini domateslerin üstüne biraz şeker, biraz soğan, biraz sarımsak örtmüş, ağızlarının tadı yerine gelsin diye zeytinyağı ve baharatla beslemiş, sonra da rahat rahat uyusunlar diye onları fırına vermiş.

Sonra ne mi olmuş? Domatesler bu güzel uykudan çok lezzetli uyanmışlar. Öyle güzel kokuyorlarmış ki, Gordon ancak bir yaz çorbasının böyle güzel kokabileceğini anlamış ve uykusunu alan güzel domateslerden bir çorba yapıvermiş...


Çorbanın hikayesi biraz uyduruk belki ama kendisi pek lezzetli. Yapımı da çok kolay: 5 adet domatesi ikiye bölüp kesik kısımları yukarı gelecek şekilde bir fırın kabına dizin. İnce doğradığınız bir adet soğan, birkaç diş sarımsak, biraz tuz, karabiber ve kekik ile bir tatlı kaşığı toz şekeri üstüne serpin. Son olarak zeytinyağını gezdirin ve 180 derecelik fırında 30-40 dakika kadar pişirin. Domatesler közlenip yumuşadıklarında bir tencereye alın. Gerekirse sıcak su veya varsa et suyu/tavuk suyu ekleyin ve bir taşım kaynatın. Blenderdan geçirip tuz ve karabiberini ayarlayın. Ben bu aşamada kekik dalları ve kabukları ayırmak için süzgeçten de geçirdim. Çorbanız hazır bile, afiyet olsun!

Bu tarif de sağlıklı beslenip sağlıklı yaşama kararı alan ve neler olup bittiğini birkizinbohcasindakibitkileri.blogspot.com.tr 'den bize haber veren Fikriye'ye gelsin :)

2 yorum:

İngilizce Gramer Kılavuzu dedi ki...

Her ne hikmetse fernando'da gördüğümde bunu anlamadıydım ben, zor gelmişti yapmadım. Sen yazınca daha iyi anladım herhalde, denedim geçenlerde. Hakkaten mükemmel bişi oluyomuş. Üstelik bende sarımsak da yoktu, şekeri fazla kaçırmışım (yani yine pek iyi anladığım söylenemez) o yüzden bastım karabiberle tuzu :D

Demet B. dedi ki...

Afiyet olsun Dilek :)
Gordon Ramsay'in orijinal tarifinde bir çorba kaşığına yakın şeker vardı, ben azalttım. Domatesin ekşiliğine soğanın acılığına bağlı olarak tadı değişebiliyor sanırım :)